In the media

• Publicación: El Pais Semanal
  • Año: 1999. Madrid
  • Idioma: español

"Agua, piedra ennoblecida por el paso de los años y camelias crean una atmosfera de misterio y paz..."

El Tesoro de los Medinaceli

Artículo: Oca, agua de piedra. El País semanal pdf
    • Autor: Fernando Schwartz
    • Publicación: El Pais Semanal
    • Año: 1989. Madrid
    • Idioma: español

"Un otoño, de luz tamizada por las neblinas, los duques de Medinaceli dejaron el potente sol sevillano para viajar a Santiago de Compostela y conocer los que, cerca de allí, les habían dejado en herencia; Oca, un palacio de piedra con nombre de río. Mezcla de fortaleza, cas de labraza y residencia familiar..."

Pazos. Oca. Imprisionante y majestuoso

Artículo: Pazos. Oca. Impresionante y majestuoso. La Voz de Galicia pdf
    • Autor: M. C. Parada
    • Publicación: La Voz de Galicia
    • Año: 1985
    • Idioma: español

"Impresionante, el Pazo de Oca, el más conocido de Galicia. Situado cerca de la Carretera de A Estrada a Ponte Ulla. Los habitantes de la zona le llaman " el Palacio", quizás queriendo significar la grandiosidad de su obra ..."

A seat of the Duchess of Medinaceli

Artículo: A seat of the Duchess of Medinaceli. Country Life pdf
    • A seat of the Duchess of Medinaceli
    • Author:Gervase Jackson-stops
    • Publication: Country life
    • Year: 1985
    • Language:english

"Oca is an early fortified house, wich was remodelled in the 18th century, partly to designs by José Gambino, a sculptor from Santiago. A perfect example of a gallegan pazo, it served as working farm, summer residence and pleasure garden..."

Crops and Cupolas

Artículo: Crops and Cupolas. Country Life pdf
    • Crops and cupolas
    • Author: Gervase Jackson-stops
    • Publication: Country Life
    • Year: 1985
    • Language:english

"So green and fertile are the valleys of Galicia, and so densely cultivated, that the look almost like a continuous garden of small compartments, each with vines on longn wooden pergolas, neat rows of flowers and vegetables grown for the markets in Santiago and Madrid..."

Planting a foot in paradise

Artículo: Planting a foot in a paradise. Telegraph Travel pdf
    • Autor: Susan Marling
    • Publicación: Telegrpah Travel
    • Año: 2006
    • Idioma: inglés
    • "Gardens are back in vogue in Spain " When society blossoms in my country, gardens also blossom." So says Fernando Caruncho, Spain's most renowned garden designer. I meet him in Madrid, in the meticulously well-tended Botanical Garden next to the Prado Museum..."